Lebih Laju Dari Pemberita

Dapatkan Penawar Buasir / Kencing Manis / Buah Pinggang di dRusila Store, Bangunan PAS Marang, Depan Masjid Rusila 21080 Marang, Terengganu - Layari : http://luvurl.com/rusila atau 0199105222 atau fb.com/kelatedaily

Pengumuman:

Sebarang Sumbangan sila salur akaun Maybank admin(Mahadi Che Haron) 112080586371 - sms ke 019910 5222



Tuesday 13 May 2014

DHPP bentuk pasukan penerangan isu hudud

KOTA BHARU: Kepimpinan baru Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) menyifatkan tanggung jawab yang dipikul begitu berat terutamanya khidmat kepada masyarakat.
Timbalan Pengerusinya, Lim Guan Seng berkata, banyak perkara yang perlu diberi perhatian terutamanya bagi memperkukuhkan kerajaan Kelantan.

“Kepercayaan yang diberi pemimpin PAS Pusat mungkin mereka melihat kerjasama erat pemimpin kerajaan negeri dengan DHPP Kelantan sebelum ini.

“Terima kasih kepada pimpinan kita yang sentiasa memberi galakan dan semangat setiakawan terhadap DHPP Kelantan,” katanya di sini.

Seng yang juga Pengerusi DHPP Kelantan berharap kerjasama lebih erat lagi terutamanya menjelaskan isu-isu semasa kepada masyarakat bukan Islam di seluruh negara.

Kelmarin PAS Pusat mengumumkan kabinet baru DHPP yang diketuai N Balasubramaniam menggantikan Hu Pang Chaw, manakala Naib Presiden PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man dilantik sebagai Penasihat sayap baru PAS itu.


Dalam perkembangan berkaitan, Pemuda PAS Kelantan menyifatkan perubahan kepimpinan DHPP sebagai perubahan yang tepat dan kena pada waktunya.

“Ini ditambah dengan komitmen yang diberikan kepimpinan baru DHPP menyokong penuh pelaksanaan syariat Islam di Kelantan,” kata Bendahari Pemuda PAS Kelantan, Dr Rosli Allani Abdul Kadir.

Menurutnya, DHPP dikhabarkan akan membentuk pasukan penerangan bagi menjelaskan isu hudud bagi mengurangkan kekeliruan yang ditimbulkan kebelakangan ini.

Sehubungan itu beliau yang juga Ketua Pemuda PAS Kota Bharu merakamkan ucapan tahniah Pengerusi DHPP yang baharu, N Balasubramaniam dan barisan kepimpinannya.

Beliau juga merakamkan ucapan penghargaan kepada Phang Chaw yang banyak memberi sumbangan sejak dari peringkat awal penubuhan sehingga lahir DHPP.

Pegawai Khas Menteri Besar, Lau Chin Chua turut merakamkan ucapan tahniah kepada Seng kerana dilantik sebagai Timbalan Pengerusi DHPP Pusat.

“Saya mewakili DHPP Kelantan mengucapkan terima kasih kepada kepimpinan PAS Pusat yang meletak kepercayaan tinggi kepada DHPP Kelantan.

“Ini merupakan satu penghargaan yang tidak terhingga kepada kami,” katanya yang juga anggota jawatankuasa DHPP Kelantan. – HARAKAHDAILY, 13/5/2014
Share it Please

Unknown

Dapatkan Produk Sunnah - Jus Delima Organik YMR, Olive Oil Tapisan Pertama Olive House, Jus Alkaline Himax5, Agen Topup eReload, Pemborong Simpack Tone-Excel, Jamu Susuk Dara, Air Minuman GAU - 0199105222 / email: kelatedaily@gmail.com

1 comments:

Copyright @ 2013 MRGKini. Designed by Templateism | Love for The Globe Press